A+ A A-
  • Grzegorz Bukała
  • Kategoria: U-booty
  • Odsłony: 3254

Historia operacyjna niemieckich okrętów podwodnych w II wojnie światowej Typ II B - część 2

U 17

Budowa rozpoczęta: 1 lipca 1935 r. (nr stoczniowy 547), wodowany: 15 listopada 1935 r., ukończony: 3 grudnia 1935 r. Stocznia: Krupp-Germaniawerft w Kilonii.

Od 3 grudnia 1935 r. przydzielony do 1 Szkolnej Flotylli Weddigen w Kilonii, a pierwszym dowódcą okrętu został por. Werner Fresdorf (1 października 1936 r. awansowany na stopień kpt.). W chwili wybuchu wojny flotylla uzyskała status operacyjny.

Czytaj więcej: Historia operacyjna niemieckich okrętów podwodnych w II wojnie światowej Typ II B - część 2

  • Grzegorz Bukała
  • Kategoria: U-booty
  • Odsłony: 2973

Historia operacyjna niemieckich okrętów podwodnych w II wojnie światowej Typ II B - część 1

U 7

Zlecenia udzielono 20 lipca 1934 r., budowę rozpoczęto: 11 marca 1935 r. (nr stoczniowy 541), wodowany: 29 czerwca 1935 r., ukończony: 18 lipca 1935 r. Stocznia: Knipp-Germaniawerft W Kilonii.

Po zakończeniu budowy został przydzielony do Szkolnej Flotylli W Neustadt, a pierwszym dowódcą został kpt. Kurt Freiwald. Od września 1935 r. jednostka została przydzielona do Szkoły Zwalczania Okrętów Podwodnych. Na jej pokładzie doskonalili swe umiejętności hydroakustycy. 3 października 1937 r. dotychczasowy dowódca zszedł z okrętu i do 10 lutego 1938 r. stanowisko to było nie obsadzone. Od 10 lutego 1938 r. do 5 lutego 1939 r. na mostku stanął por. Otto Salmann.

Czytaj więcej: Historia operacyjna niemieckich okrętów podwodnych w II wojnie światowej Typ II B - część 1

  • Witold Rychter
  • Kategoria: U-booty
  • Odsłony: 1391

Zatopienie Llandowery Castle

27 czerwca 1918 r. pod koniec wojny w odległości 160 mil morskich od wybrzeży Irlandii został zatopiony na Atlantyku statek pasażerski Llandovery Castle, który był okrętem szpitalnym, przeznaczonym do przewozu rannych i chorych żołnierzy kanadyjskich do ojczyzny.

Czytaj więcej: Zatopienie Llandowery Castle

  • Witold Rychter
  • Kategoria: U-booty
  • Odsłony: 4541

U-booty typu IX D2 - krążowniki podwodne czyli U-booty Monsunowe cz. 2

Linia 70 stopnia długości geograficznej wschodniej tworzyła od 18 stycznia 1942 roku oficjalną linię rozdziału między niemiecko-włoską a japońską strefą operacyjną. Z powodu różnic w planach i celach wojennych, do których dążyły państwa "Osi", nie było żadnej ustalonej strategii co do strefy operacyjnej.

Czytaj więcej: U-booty typu IX D2 - krążowniki podwodne czyli U-booty Monsunowe cz. 2

  • Tomasz "Halsey" Borówka
  • Kategoria: U-booty
  • Odsłony: 3039

ZEMSTA: U-Booty kontra alianckie lotniskowce eskortowe 1941-45

W latach 1941-1945 wiele niemieckich okrętów podwodnych zostało zniszczonych przez samoloty z alianckich lotniskowców eskortowych. Wykrycie przez lotnictwo pokładowe bywało pierwszym aktem dramatu jeszcze liczniejszych. Jednak kilku U-Bootom udało się w jakiś sposób pomścić swoich towarzyszy - ofiarami ich torped padły bowiem właśnie lotniskowce eskortowe.

Czytaj więcej: ZEMSTA: U-Booty kontra alianckie lotniskowce eskortowe 1941-45

  • Andreas Dwulecki (Niemcy)
  • Kategoria: U-booty
  • Odsłony: 6121

U-booty typu IX D2 - krążowniki podwodne czyli U-booty Monsunowe

Urojenia Hitlera zawładnięcia światem zostały zamienione w konkretne plany, do których należał też tzw. Plan "Z"1, w którym OKM2 przewidywało dla marynarki wojennej budowę, między innymi także dużej liczby okrętów podwodnych różnych typów. Planowanych było w sumie 249 okrętów podwodnych o wyporności około 200.000 ton, w tym 72 duże okręty typu IX. 

Czytaj więcej: U-booty typu IX D2 - krążowniki podwodne czyli U-booty Monsunowe

Podkategorie